tel. 660 314 980
tel. 608 509 787
Bielsko-Biała, ul. Jaskrowa 15

Wspomaganie psychologiczne

W krainie emocji – Czy jestem uważny? Czy potrafię rozpoznać i nazwać swoje emocje? Jak sobie z nimi radzę? Czy do czegoś nam służą, skoro na co dzień sprawiają tyle problemów? Jak się z nimi zaprzyjaźnić? Jak je okiełznać?
W Turkusowej Akademii prowadzimy zajęcia dla dzieci w ramach treningu uważności. Mają one charakter warsztatowy i są skierowane do osób, które chcą lepiej poznać i efektywniej korzystać ze swoich emocji.


Ja i moja wartość – dlaczego jestem taki a nie inny, przecież dookoła tyle ideałów – w Internecie, w telewizji. Jakie jest moje miejsce? W czym jestem dobry? Co mam robić w przyszłości?

 

Bardzo wiele dzieci, w dzisiejszych czasach, zadaje sobie te pytania. Postaramy się wspólne na nie odpowiedzieć, na warsztatach o poczuciu własnej wartości.
Bez gotowych odpowiedzi i przelotnego pocieszania. Zajęcia prowadzone indywidualnie lub w małych grupach.

 

Mindfulness

Trening uważności polega na niwelowaniu stresu, lęku i napięcia emocjonalnego.


Współczesny świat generuje w dziecku różnego rodzaju lęki związane z dorastaniem, relacjami z rówieśnikami i dorosłymi, stres związany z nadmiarem obowiązków i wygórowanymi ambicjami. Dzieci i młodzież w okresie adolescencji szczególnie absorbują się swoimi emocjami, musząc mierzyć się w wieloma wyzwaniami. Często wyolbrzymiają negatywne opinie na własny temat, eskalując w ten sposób poziom stresu.            Są przytłoczone zestresowane i nadmiernie pobudzone. Wiele młodych osób zmaga się z depresją lub innymi problemami psychicznymi. Dzieje się tak, gdyż nie potrafią dystansować się od własnych emocji.


Celem treningu uważności jest rozwijać u dzieci odporność      na stres, niwelować jego negatywny wpływ i napięcie oraz zwiększać odporność emocjonalną.

W czasie zajęć uczymy dzieci i młodzież świadomości własnych emocji i przekonań, sposobów redukcji negatywnych stanów emocjonalnych wywołanych stresem szkolnym, presją dorosłych, opiniami rówieśników czy negatywnym samooceną.

W naszej pracy stosujemy proste rozwiązania metodyczne polegające na:

  • Uczeniu dzieci obserwowania i poznawania samego siebie.
  • Wdrażaniu do akceptacji siebie i innych.
  • Wskazywaniu na samopoznanie – świadomość własnych uczuć.
  • Uwrażliwianiu dzieci na przeżywanie przez nie negatywnych emocji.
  • Zwracaniu uwagi na świadome oddychanie, odczuwanie    i myślenie.
  • Pokazywaniu jak skupiać się na wdzięczności, uprzejmości i optymizmie w celu poprawy relacji międzyludzkich.
  • Uczeniu w jaki sposób „wykorzystać” rówieśników, jako formę wsparcia w trudnych emocjonalnie sytuacjach.
  • Zabawie pozwalającej na wyciszenie.

Uczymy o tym w jaki sposób rozpoznać objawy stresu, jak działa układ nerwowy w stanach napięcia i jakie są konsekwencje ich długotrwałego utrzymywania się.
Podkreślamy znaczenie grupy rówieśniczej w sytuacji radzenia sobie z trudnymi emocjami i stresem.
Prowadzimy zabawy i ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające.
Uczymy jak łagodzić smutek i inne trudne emocje.
Wspomagamy oswajanie własnych myśli.
Uczymy koncentracji na oddechu, co znacząco wpływa na samopoczucie.
Pomagamy odkrywać własne zalety i mocne strony.